Süper Lig'de harcama limitleri belli oldu

Süper Lig Takım Harcama Limitleri Açıklandı

Türkiye Futbol Federasyonu Kulüp Lisans Kurulu, 22 Haziran 2026’da düzenlediği toplantıda 2026‑2027 sezonu için Süper Lig takımlarının harcama sınırlarını belirledi. Galatasaray, yeni dönemde 9 bilyon 6 milyon 596 bin 835 TL, Fenerbahçe 6 bilyon 330 milyon 32 bin 702 TL limit alırken, Beşiktaş’ın harcama hakkı 4 bilyon 123 milyon 397 bin 974 TL olarak duyuruldu.

Limitlerin Hesaplanma Yöntemi

2022‑12‑30 tarihli Kulüp Lisans ve Finansal Sürdürülebilirlik Talimatının 121. maddesi çerçevesinde limitler, kulüplerin gelir ve gider projeksiyonları üzerinden hesaplandı. Bu yöntem, finansal dengeyi korumak ve rekabeti adil tutmak amacıyla uygulanıyor.

Takım Bazında Harcama Sınırları

  • Galatasaray: 9.006.596.835 TL
  • Fenerbahçe: 6.330.032.702 TL
  • Beşiktaş: 4.123.397.974 TL
  • Trabzonspor: 2.530.783.285 TL
  • RAMS Başakşehir: 1.099.918.616 TL
  • Göztepe: 678.239.611 TL
  • Samsunspor: 1.124.529.320 TL
  • Çaykur Rizespor: 1.817.301.750 TL
  • Konyaspor: 1.101.846.407 TL
  • Kocaelispor: 953.682.308 TL
  • Corendon Alanyaspor: 571.608.883 TL
  • Gaziantep FK: 817.925.936 TL
  • Kasımpaşa: 647.958.968 TL
  • Gençlerbirliği: 805.716.149 TL
  • Eyüpspor: 801.174.603 TL
  • Erzurumspor: 893.261.956 TL
  • Amedspor: 893.261.956 TL
  • Çorum FK: 893.261.956 TL

İç Bağlantılar

Galatasaray, Fenerbahçe, Beşiktaş, Süper Lig, Futbol Finans

Sonuç

Belirlenen harcama limitleri, kulüplerin mali disiplin içinde kalmasını sağlayarak ligde sürdürülebilir rekabeti destekleyecek. Finansal denetimlerin sıkılaşması, uzun vadede Türk futbolunun istikrarını artırması bekleniyor.

Editör Notu: Yeni limitler, kulüplerin bütçe planlamasını yeniden şekillendirerek sezon öncesi transfer stratejilerini doğrudan etkileyecek.

İlgili Haberler