Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, 26 Haziran 2026 tarihinde Hürmüz Boğazı ve Basra Körfezi'ndeki Türk sahipli gemilerin durumunu açıkladı. Bakan, bölgedeki gelişmeleri anbean izlediklerini ve tüm gemilerin güvenli bir şekilde çıkış yaptığını belirtti.
Gemilerin Çıkış Durumu
Uraloğlu, toplam 15 Türk gemisinin bölgeden ayrıldığını ve bu sürecin emniyetli bir şekilde gerçekleştiğini vurguladı. Çıkış yapan gemiler arasında, Türk gemilerinin denizcilik standartlarına uygun hareket edildiği kaydedildi.
Bekleyen Gemiler ve Personel
Bakan, hâlâ 3 geminin Körfez içinde ticari faaliyetlerini sürdürdüğünü ve bu nedenle ayrılış talep etmediklerini söyledi. Bu gemilerde 99 Türk personelinin bulunduğu bildirildi.
Güvenlik ve Koordinasyon
Uraloğlu, ilgili kurumlarla koordinasyon içinde hareket ettiklerini ve vatandaşların güvenliğini ön planda tutarak süreci hassasiyetle izlemeye devam ettiklerini ifade etti. Basra Körfezi'nden anlık ayrılma talebi olan bir gemi bulunmadığını da ekledi.